Kokybės ir informacijos telefonas8 700 77017

Aktualijos

SPECIALISTAI PRIMENA, KAD SVARBU NETIK BDAR DOKUMENTAI: APIE ASMENS DUOMENŲ PRARADIMĄ PRIVALOMA PRANEŠTI PER 72 VAL.

Asmens duomenų apsaugos priežiūros institucija Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pradėjo UAB „Švaros broliai“ tyrimą savo iniciatyva, reaguodama į 2022 m. liepos 4 d. viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją ir sulaukusi asmenų kreipimųsi dėl galimai nutekintų bendrovės „Švaros broliai“ (toliau – bendrovė) klientų duomenų. Iš viešoje erdvėje skelbiamos informacijos matyti, kad galimai nutekėjo tokie klientų duomenys kaip vardai, dalis pavardžių, automobilių valstybiniai numeriai, dalies klientų el. pašto adresai, telefonų numeriai.Vadovaujantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu, duomenų saugumo pažeidimą patyrusi organizacija turi nedelsiant imtis visų priemonių padėčiai ištaisyti. Be kita ko, ne vėliau kaip per 72 val. apie tai pateikti pranešimą VDAI, taip…
Skaityti daugiau ...

PASIKEITIMAI ERGONOMIKOJE

Nuo 2022 Gegužės 1 d. įsigalioja pakeitimas dėl krovinių kėlimo rankomis. „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m liepos 15 d. įsakymo Nr. V-592/A1-210 „Dėl Ergonominių rizikos veiksnių tyrimo metodinių nurodymų patvirtinimo“ pakeitimo , 2021 m. rugpjūčio 25 d. Nr.A1-626/V-1933“
Skaityti daugiau ...

CIVILINĖS SAUGOS IR STRESO VALDYMO KURSAI - KAIP ELGTIS KARO ATVEJU?

Situacija, sukrėtusi mus visus, kelia įvairias emocijas ir kartais diktuoja mūsų elgesį. Išlikime ramūs, bet budrūs. Nepanikuokime, bet įsiklausykime ir labai atsakingai pasverkime darydami veiksmus, pasakydami vieną ar kitą žodį. Civilinės saugos mokymuose didelis dėmesys yra kreipiamas ką turime daryti išgirdus civilinės saugos sirenos signalą, kaip elgtis prasidėjus karui ar pasirodžius priešiškiems kariams jūsų gyvenvietėje, kaip išgyventi likus priešo užimtoje teritorijoje ir kt. Šių mokymų metu papildomai yra koncentruojamasi į žmogaus elgesį ir jo būseną (stresą). Streso valdymo mokymų tikslas: 1. suteikti pagrindines žinias apie stresą, 2. jo šaltinius ir požymius, 3. lavinti streso valdymo įgūdžius. Mokymų metu kalbėsime apie…
Skaityti daugiau ...

UAB „SABELIJA“ INOVATYVIŲ PASLAUGŲ NAUDOJIMAS DIEGIANT E. KOMERCIJOS SPRENDIMUS

UAB „Sabelija“ įgyvendina projektą, kurio metu siekia integruoti išorinius bei automatizuoti vidinius veiklos procesus. Projekto metu bus diegiamos darbų saugos, gaisrinės saugos ir civilinės saugos srities elektroninės valdymo sistemos kliento įmonėje (klientų savitarnos svetainė) su galimybe tiesiogiai atsiskaityti už suteikiamas paslaugas ar produktą. Sistemoje bus integruotos platesnės informacijos ir mokymų teikimo funkcijos, automatizuoti skaitmeniniai procesai skirti darbo efektyvumo gerinimui bei didesnės kliento savitarnos galimybės. Planuojamas projekto rezultatas – sukurti ir įdiegti inovatyvūs skaitmeniniai klientų savitarnos ir elektroninių paslaugų valdymo sprendimai, kurie bus orientuoti į sklandesnį ir produktyvesnį įmonės paslaugų ir sistemų naudojimą. Projektas finansuojamas UAB „Sabelija“ nuosavomis lėšomis ir Europos…
Skaityti daugiau ...

SOCIALINIO GERUMO PROJEKTO 2021 UŽBAIGIMAS

Šaunusis Sabelijos kolektyvas, sulig pasibaigusia vasara, užbaigė inicijuotą Socialinį Gerumo projektą 2021. Nuoširdžiai tariame AČIŪ visam kolektyvui, ir tiems kas prisidėjo prie paramos beglobiams gyvūnams. Atskirai tariame Ačiū, Generaliniam įmonės vadovui, Tadui Šatkauskui, uždegusiam žalią šviesą vykdyti akciją ir prisidėjus prie jos tiek finansiškai tiek morališkai. Per tris vasaros mėnesius mums pavyko aplankyti, pasidalinti šiluma, reikalingiausiomis priemonėmis su Klaipėdoje įsikūrusia ,,Būk mano draugas'', Vilniuje ,,Tautmilės prieglaudėlė'', bei Kaunas ,,Penkta koja''. Ten dirbantys savanoriai verti didžiausios pagarbos - esate nerealūs. Dalinamės paskutiniosiomis šių metų akcijos akimirkomis iš Kauno skyriaus aplankytos ,,Penktos kojos''. Tačiau esame tikri, kad tai taps gražia kasmetine tradicija…
Skaityti daugiau ...

ATLIEKŲ TVARKYMAS ĮMONĖMS

Per keletą pastarųjų metų kilo ne vienas didelis gaisras atliekų tvarkymo įmonėse: 2019 m. spalio 16 d. Alytuje, Pramonės g. 1, UAB „Ekologostika“ patalpose degė apie 1900 tonų panaudotų padangų. Gaisras padarė didžiulę žalą aplinkai. Po gaisro akyliau tikrinti imtos visos padangas perdirbančios įmonės. 2021 m. gegužės 14 d. Kaune , R. Kalantos g. 49, UAB „Ekonovus“ degė popieriaus ir plastiko pakuočių atliekos. Po įvykusio gaisro Aplinkos apsaugos departamentas pradės neplaninį įmonės patikrinimą. 2021 m. liepos 24 d., Zarasų pakraštyje įkurtame padangų saugojimo sandėlyje kilo gaisras, vidiniame įmonės pastate degė padangų drožlės. Į incidentą sureagavo ir aplinkos ministras Simonas Gentvilas.…
Skaityti daugiau ...

„SABELIJOS“ SOCIALINIS PROJEKTAS 2021

2021 m. Liepos 09 d. UAB SABELIJA kolektyvas Klaipėdoje aplankė gyvūnų globos namus VšĮ „Būk mano draugas“. Taip pradėjome įgyvendinti mūsų vasaros akciją - „Sabelijos“ socialinis projektas 2021. Projekto tikslas – padėti beglobius gyvūnus globojančioms organizacijoms pagerinti prieglaudų gyventojų kasdienybę. SABELIJOS kolektyvas atvežė prieglaudai dovanų, aplankė ir pabuvo su gyvūnai. Džiaugiamės, kad galime prisidėti prie gyvūnų gerovės ir bent šiek tiek palengvinti jų gyvenimą. Prie šios gražios akcijos gali prisidėti visi norintys! UAB SABELIJA biuruose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje nuo birželio 14 d. iki liepos 31 d. bus įrengtos specialios „gerumo dėžutės“, kuriose tilps visos jūsų geros emocijos ir parama…
Skaityti daugiau ...

„SABELIJOS“ SOCIALINIS PROJEKTAS 2021

Jau ne vienerius metus konsultacinė kompanija „Sabelija“ linksniuojama ne tik kaip viena lyderių darbų saugos srityje, bet ir kaip socialiai atsakinga, įvairiuose visuomeniniuose projektuose dalyvaujanti įmonė. Praėjusių metų pabaigoje, už ilgametį ir aktyvų dalyvavimą socialiniuose projektuose, „Sabelija“ buvo apdovanota Mažojo angelo statulėle, o šiemet kompanija startuoja su nauja, jau pačių organizuojama, akcija - „Sabelijos“ socialinis projektas 2021. Projekto tikslas – padėti beglobius gyvūnus serginčioms organizacijoms ir pagerinti prieglaudų gyventojų kasdienybę. „Karantino laikotarpiu gyvūnų prieglaudos buvo gerokai apleistos – žmonės negalėjo skirti pakankamai dėmesio beglobiams gyvūnams – buvo draudžiama juos lankyti, todėl daugeliui prieglaudų ėmė stigti reikalingiausių daiktų“ – apie akcijos…
Skaityti daugiau ...

ASMENS DUOMENŲ APSAUGA. KĄ REIKIA ŽINOTI IR KAIP IŠVENGTI KLAIDŲ?

Šių metų vasario pabaigoje nuvilnijęs skandalas, kuomet net kelios didelės kompanijos patyrė programišių atakas, kurių metu buvo nutekinti asmeniniai įmonių paslaugomis besinaudojančių asmenų duomenys, privertė sunerimti ne vieną. Klientai piktinosi, kodėl nėra užtikrinamas jų duomenų saugumas, kompanijos, savo ruožtu, ėmė ieškoti priežasčių ir sprendimų, kad tokie išpuoliai nepasikartotų. Išankstiniai signalai ir galimos klaidos Ar įmonės galėjo turėti išankstinių signalų apie galimus įsilaužimus į jų sistemas? Pasak „Sabelijos“ informacinių technologijų specialisto Mariaus, mąstant dėl kokių veiksnių įvyko ši duomenų nutekėjimo istorija, galima spekuliuoti įvairiai, nes saugumo pažeidimo ir duomenų grobstymo atvejai buvo galimai slepiami - savalaikio suinteresuotų šalių informavimo nebuvo. Specialisto…
Skaityti daugiau ...

„SABELIJAI“ ĮTEIKTAS „MAŽASIS ANGELAS“

Per 26-erius veiklos metus „Sabelija“ tapo savotišku angelu sargu šimtams įmonių bei jų darbuotojų, prisidėdama prie saugaus darbo užtikrinimo jose. Negana to, jau eilę metų kompanija jungiasi ir prie įvairių socialinių projektų, taip įnešdama savo indėlį, remiant jaunuosius talentus. „Ančiukų lenktynės“, „Sėkmės inkilėlis“, „Geriausios metų knygos mažiesiems“ kasmetinė premija – tai tik dalis „Sabelijos“ remiamų projektų. Kaip padėką už ilgametį ir aktyvų dalyvavimą socialiniuose projektuose, labdaros ir paramos fondas “Tarptautinis Pagalbos Centras” praėjusių metų pabaigoje „Sabelijos“ kolektyvui įteikė neeilinę dovaną – mažesnę Vilniaus Angelų versiją - paauksuotą statulėlę Mažasis Angelas. 2004 metais žymaus Lietuvos skulptoriaus Vaidoto Ramoškos sukurti Vilniaus angelai,…
Skaityti daugiau ...

DARBUOTOJŲ SVEIKATOS TIKRINIMAS – NE TIK PRIEVOLĖ, BET IR NAUDA

Visi asmenys, norintys įsidarbinti ar jau atlikdami darbą, kuriame susiduriama su profesine rizika, privalo periodiškai (priklausomai nuo veiklos rūšies) tikrintis sveikatą. Kalbant bendrai, sveikatos tikrinimas privalomas kiekvienam dirbančiajam be išimties, nes srities, kurioje dirbant neveiktų jokie rizikos veiksniai, tiesiog nėra. Ar kada susimąstėte, jog net spaudant kompiuterio pelės klavišą gali išsivystyti riešo sąnario artrozė? Dėl to darbuotojas gali kreiptis į gydymo įstaigą, kad jam būtų diagnozuota profesinė liga, o tai darbdaviui labai nenaudinga. Nepaisant šalyje galiojančio karantino ir aibės ribojimų, sveikatos tikrinimo paslaugos šiuo laikotarpiu, priešingai, nei pavasarį, nėra draudžiamos. Siekiant taupyti darbdavio ir darbuotojų laiką „Sabelija“ siūlo sveikatos tikrinimo…
Skaityti daugiau ...

KEIČIASI PRANEŠIMŲ APIE NELAIMINGUS ATSITIKIMUS TEIKIMO TVARKA

Nuo šių metų sausio 1d. keičiasi pranešimų apie darbe ar pakeliui iš/į darbą įvykusius nelaimingus atsitikimus (NA) tvarka. Valstybinė darbo inspekcija (VDI) praneša, jog nuo šiol, apie įvykį nebereikės atskirai informuoti Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (Sodros) skyrių. Nelaimingų atsitikimų darbe ir nelaimingų atsitikimų pakeliui į darbą ar iš darbo tyrimo dokumentus pakaks pateikti VDI. Ką privalu žinoti įvykus nelaimingam atsitikimui? Įvykus nelaimingam atsitikimui darbe ar pakeliui į/iš darbo nukentėjęs asmuo ar įvykio liudininkas pirmiausia privalo informuoti padalinio ar įmonės vadovą, kuris turi nedelsiant užtikrinti, kad darbuotojui būtų suteikta būtina pirmoji pagalba ir išsaugoti nepakitusią įvykio vietą. Sveikatos priežiūros įstaigai…
Skaityti daugiau ...

„SABELIJA“ – 26 SĖKMĖS IR IŠBANDYMŲ METAI

Gruodžio 17 d. darbų saugos konsultacinė kompanija Sabelija mini jau 26-ąją savo veiklos sukaktį. Daugiau nei ketvirtis amžiaus darbo, sėkmės ir išbandymų. Tūkstančiai darbų saugos klausimais apmokytų darbuotojų, atliktų profesinės rizikos vertinimų, šimtai tūkstančių parengtų dokumentų. Buvusi viena darbų saugos pradininkių Lietuvoje, dabar Sabelija sukasi konkurencingame paklausos ir pasiūlos rate. Tad kaip išlikti lyderiu savo darbe ir kilus sunkumams neprarasti optimizmo judėti į priekį? Sėkmės formulė Įmonės generalinio direktoriaus Tado Šatkausko teigimu, vienos sėkmės formulės nėra. Kiekviena situacija, kiekvienas išbandymas yra kitoks, turintis atskirą, savo sėkmės paslaptį: „mano skaičiavimais, kompanija išgyvena jau ketvirtą ekonominę krizę, kurių kiekvienos „šaknys“ buvo vis…
Skaityti daugiau ...

COVID- 19 - KĄ TURI ŽINOTI VADOVAS?

Kiekvieno darbdavio pareiga - užtikrinti saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas savo darbuotojams, aprūpinant juos reikalingomis priemonėmis ir sudarant tinkamas sąlygas darbui. Tiesa, nūdienos aktualijos - Covid-19 pandemija - įmonių vadovų pečius užgulė ir papildoma našta. Darbdavys turi imtis visų galimų priemonių, kad užkirstų kelią viruso plitimui darbe ir apsaugotų savo darbuotoją. Tam būtina imtis visų įmanomų prevencijos priemonių. Šiai užduočiai palengvinti siūlome pasirengti dokumentus, įvesiančius daug aiškumo darbo organizavime pandemijos metu ir padėsiančius organizuoti darbus maksimaliai saugiai. 1. Darbų organizavimo įmonėje Covid-19 pandemijos metu tvarkos aprašas. Tvarkos aprašas padeda nustatyti įmonės darbo tvarką LR Vyriausybės paskelbtos ekstremalios situacijos dėl…
Skaityti daugiau ...

PAVOJINGI DARBAI – AR DARBUOTOJŲ MOKYMAS VIS DAR REIKALINGAS?

Nuolat keičiantis ir atsinaujinant teisės aktams kartais darosi sunku susivokti sąvokų, leidimų ir draudimų maišalynėje. Į tokią situaciją pateko ir ne vienas, pavojingais darbais užsiimančios, įmonės vadovas, kai šių metų gegužę Vyriausybės nutarimu buvo panaikintas daugelį metų naudotas Pavojingų darbų sąrašas. Ne vienam kilo klausimas: ar, nelikus sąrašo, vis dar būtina apmokyti darbuotojus? Atsakymas paprastas – taip. Nors šio reikalavimo ir nerasite išdėstyto viename dokumente, tačiau darbuotojų apmokymo darbui su pavojingais įrenginiais būtinybę reglamentuoja eilė kitų teisės aktų. Be to, ko gero ne vienam yra tekę susidurti su situacija, kuomet rekomendacija netikėtai tampa prievole. Apmokyti darbuotojus saugiai dirbti pavojingoje aplinkoje…
Skaityti daugiau ...

ELEKTROS ENERGIJOS ĮRENGINIŲ VARŽŲ MATAVIMAI

Netvarkinga ar netinkamai eksploatuojama elektros instaliacija ir įranga yra viena iš dažnai pasitaikančių gaisro priežasčių. Remiantis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento statistikos duomenimis, dėl elektros įrenginių, prietaisų, elektros instaliacijos gedimo bei įrengimo ir eksploatavimo taisyklių nesilaikymo 2019 metais kilo 809 gaisrų. Norint išvengti elektros instaliacijos ar įrangos gedimų, būtina paskirti kvalifikuotus specialistus sistemų priežiūrai, bei atlikti varžų matavimus. Matavimų metu nustatoma elektros instaliacijos būklė, tikimybė nelaimingam atsitikimui įvykti, išsiaiškinama ar tinkamai eksploatuojami elektros įrenginiai. Matavimai padeda užtikrinti darbo kokybę, saugumą taip pat taupyti lėšas. Vadovaujantis Elektros įrenginių bandymų normų ir apimčių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. spalio…
Skaityti daugiau ...

DARBUOTOJŲ SAUGOS IR SVEIKATOS, CIVILINĖS SAUGOS IR GAISRINĖS SAUGOS BŪKLĖS ĮVERTINIMAS

Darbuotojų saugos ir sveikatos, gaisrinės ir civilinės saugos įvertinimo metu mūsų specialistai patikrins ir įvertins: Darbuotojų saugos ir sveikatos dokumentacija ir būklę įmonėje - darbuotojų instruktavimo, mokymo, atestavimo darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais dokumentus; - kvalifikacinius pažymėjimus, galiojimo terminus, patikrins ar darbuotojai, atliekantys pavojingus darbus bei dirbantys su potencialiai pavojingais įrenginiais, yra atestuoti; - profesinės rizikos dokumentaciją ir prevencinių priemonių taikymą, jei buvo nustatyta netoleruotina rizika; - medicininių knygelių, sveikatos tikinimosi grafikų, kenksmingų veiksnių sąrašus; - darbo (pamainų) grafikus, laiko apskaitos žiniaraščius, darbo sutarčių pildymo teisingumą; - darbo tvarkos taisykles bei darbuotojų supažindinimą su jomis; - įmonėje atliks patikrą ar…
Skaityti daugiau ...

ESMINIAI DARBO KODEKSO PAKEITIMAI NUO 2020-08-01. KAS ŽINOTINA DARBUOTOJAMS IR DARBDAVIAMS

Nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. įsigalioja Darbo kodekso pakeitimai, kuriais: keičiami kai kurie išeitinių išmokų darbuotojams dydžiai; keičiami tam tikrų darbo sutarčių rūšių maksimalūs terminai; išplėstos darbdavio pareigos užtikrinti darbuotojų lygias galimybes; sudaryti sąlygas tam tikriems darbuotojas dirbti nuotoliniu būdu; patikslinti priedai, mokami darbuotojams už darbą lauko sąlygomis. Birželio 12 d. įsigaliojo Darbo kodekso pakeitimai dėl nuotolinio darbo organizavimo pakeitimų. 2020 m. liepos 30 d. įsigalioja Darbo kodekso pakeitimai, kuriais yra keičiama užsienio darbdavių darbuotojų komandiravimo į Lietuvą tvarka ir sąlygos. Įsigaliojo Užimtumo įstatymo pakeitimai, pagal kuriuos darbdaviai išlaikydami darbuotojus galės pasinaudoti subsidijomis darbo užmokesčiui dar puse metų pasibaigus…
Skaityti daugiau ...

BENDRAJAM DUOMENŲ APSAUGOS REGLAMENTUI JAU EINA TRETI METAI

Visai neseniai – gegužės 25 d. galėjome minėti Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) dvejų metų sukaktį, kuris iš esmės padarė didelę įtaką asmens duomenų tvarkymo procesams. Per šį laikotarpį Lietuvoje paskirta buvo 9 baudos (bendrai 80 759 eurų dydžio sumai). Neabejojama, kad Lietuvoje požiūris į duomenų apsaugą stiprėjo nuo to laiko, kai Lietuva tapo ES nare, tačiau didelę reikšmę tam padarė būtent BDAR – teisės aktas, kuriame nustatytos vienodos asmens duomenų tvarkymo taisyklės visoms ES valstybėms narėms. Per dvejus BDAR taikymo metus pasiektas ryškus teigiamas pokytis duomenų apsaugos srityje ir, kaip pabrėžia pati Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, ateities prioritetas yra…
Skaityti daugiau ...

VIRUSO (COVID-19) PLITIMO PREVENCIJA IR APSAUGOS PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS PADIDINTOS RIZIKOS METU

Siekdami apsaugoti jus ir jūsų įmonės darbuotojus nuo viruso plitimo sugrįžus į darbo vietas, taip pat saugant darbuotojus, kurie dirba nuotoliniu būdu, siūlome jums mokymus - „ Viruso (COVID-19) plitimo prevencija ir apsaugos priemonių naudojimas padidintos rizikos metu“. Mokymų metu sužinosite apie: asmenines ir kolektyvines apsaugos priemones, kaip jas naudoti; kaip, kokiomis aplinkybėmis ir kokiais paviršiais gali plisti COVID-19 ir kaip nuo to apsisaugoti; žingsnius, ką daryti, jei įmonėje nustatomas COVID-19 atvejis; naujausias Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas. Mokymų trukmė – 1 valanda. Mokymai aktualūs, nes: Darbuotojai sugrįžę į darbo vietas turi žinoti kaip dirbti padidėjusios rizikos sąlygomis; Darbdavys atsako už…
Skaityti daugiau ...

PASKELBTAS KARANTINAS ŽAIBIŠKAI KOREGUOJA DARBO TEISINIUS SANTYKIUS

Pasaulyje įsitvirtinus nepaprastai situacijai dėl COVID-19 viruso, kiekviena valstybė turėjo skubiai imtis konkrečių priemonių viruso plitimui stabdyti. Ne išimtis ir Lietuva. Reaguojant į sustojusį įprastą gyvenimą darbo teisiniuose santykiuose, Lietuvos Respublikos Seimas skubos tvarka priėmė Darbo kodekso, Užimtumo įstatymo ir kitų atitinkamų teisės aktų pakeitimus, iš kurių viena svarbiausių sričių – prastovų sureguliavimas. Prastova – pamiršta priemonė virto labiausiai taikomu Darbo kodekso straipsniu Daugelis darbdavių greičiausiai net spėjo pamiršti apie tokias priemones, kaip prastovos, kadangi dažniausiai prastovos asocijuojasi su tam tikru juridinio asmens ekonominiu nuosmukiu, veiklos mažėjimu, stagnacija. Tačiau paskutinėmis dienomis prastova tapo bene vienu labiausiai taikomu Darbo kodekso straipsniu.…
Skaityti daugiau ...

RIZIKOS MAŽINIMO GALIMYBĖS KOVOJE SU VIRUSU - PATALPŲ DEZINFEKAVIMAS

Atsižvelgiant į besikeičiančią naujojo koronaviruso (COVID-19) epidemiologinę situaciją ir sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas, siūlome periodiškai atlikti patalpų profilaktinį dezinfekavimą. Paviršių dezinfekavimas rankiniu būdu: 1. Grindų dezinfekavimas su specialiomis dezinfekavimo priemonėmis; 2. Visų paviršių dezinfekavimas su specialiomis dezinfekavimo priemonėmis; 3. Kompiuterinės technikos (kompiuterių, spausdintuvų, kopijavimo aparatų, klaviatūrų) paviršių dezinfekavimas su specialiomis dezinfekavimo priemonėmis; 4. Šviesos jungiklių, elektros lizdų dezinfekavimas su specialiomis dezinfekavimo priemonėmis; 5. Durų, spintų, baldų rankenų dezinfekavimas su specialiomis dezinfekavimo priemonėmis ranka pasiekiamame aukštyje; 6. Kėdžių atlošų, kojų dezinfekavimas su specialiomis dezinfekavimo priemonėmis; 7. Virtuvės spintelių, rankenų ir įrangos išorės dezinfekavimas ranka pasiekiamame aukštyje; Patalpų rankinis paviršių dezinfekavimas yra…
Skaityti daugiau ...

BDAR DIRBANT COVID-19 SĄLYGOMIS

Įmonės, kurios tęsia veiklą paskelbtos Pandemijos Karantino metu privalo užtikrinti darbuotojų saugumą pagal DSS įstatymą. Tam jos turi kasdien domėtis darbuotojų sveikata ir aplinka (ar neserga artimieji, ar nebendravo su galimai sergančių ir t.t.), matuoti ateinančių temperatūra, stebėti kitus Sveikatos Apsaugos Ministerijos patvirtintus simptomus. O visa tai yra Asmens duomenys, kuriuos tvarkant privalu laikytis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) ir VDAI išaiškinimų. DIRBANTIEJI 1. Asmens duomenų apsaugos politikos priedas – dėl asmens duomenų tvarkomų karantino metu Renkamus duomenis privaloma apsirašyti, nustatyti jų tvarkymo tikslus, kiekius, laikymo ir saugumo sąlygas, saugojimo terminus, atsakingus už jų tvarkymą ir šalinimą. 2. Įsakymai dėl…
Skaityti daugiau ...

EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ VALDYMAS ŠIANDIEN!

Šiandien kaip niekada aktualu - ką daryti ir kaip pasiruošti Ekstremalioms situacijoms. Viso Lietuvoje veiklą vykdo virš 80 tūkst. įmonių, iš kurių daugiau nei 1/3 verslo buvo priversti stabdyti savo veiklą ir apriboti veiksmus. Klausimas kyla - ką daryti likusioms įmonėms ir kaip užtikrinti pasirengimą Ekstremaliai situacijai darbe? Balandžio 7 dieną - Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos specialisto lūpomis: "Korona viruso (COVID-19) protrūkis pasaulyje ir Lietuvoje-Ekstremali situacija, parengtis ir atsakomybė".Mokymų metu Jūs išgirsite šią informaciją:1. Korona viruso atsiradimas ir plitimas pasaulyje;2. Apsaugos ir profilaktinės priemonės;3. Simptomai, pasireiškiantys žmonėms užsikrėtus koronavirusu;4. Ekstremalios situacijos valdymo organizavimas įmonėje. Operacijų vadovo priimti sprendimai;5. Darbuotojų perspėjimo ir …
Skaityti daugiau ...

DARBO SANTYKIAI KARANTINO METU

Nuo to laiko kai Lietuvoje paskelbtas karantinas, daugumai darbdavių neišvengiamai kyla klausimas ką daryti su mažėjančia darbų apimtimi ir darbo nenorinčiais prarasti darbuotojais. Šiuo metu yra ne vienas pasirinkimas ką daryti su darbuotojais – tartis dėl apmokamų ar neapmokamų atostogų, perorientuoti darbuotojus nuotoliniam darbui, fiksuoti prastovas ir kt. Tad kaip pasirinkti teisingai ir viską atlikti taip, kad dėl šių teisinių sprendimų nenukentėtų nei įmonė nei jūsų darbuotojai? Kviečiame į webinar’ą apie aktualiausius Darbo santykių klausimus šiuo metu – prastovų ir dalinių prastovų skelbimą ir kitas, kurio metu aptarsime: Galimas taikyti prastovos skyrimo priežastis ir pavyzdžius Trumpalaikės ir ilgalaikės prastovos požymius…
Skaityti daugiau ...

TEISINĖS KONSULTACIJOS ONLINE IR DOKUMENTŲ RENGIMAS

Teisinės konsultacijos Online ir dokumentų rengimas šiais klausimais: 1. Prastovos įforminimas, dokumentų parengimas; 2. Dalinio darbo įforminimas, nuotolinio darbo įforminimas; 3. Atleidimo dokumentų įforminimas; 4. Konsultacijos dėl force majeure aplinkybės taikymo sutarčių teisėje; 5. Konsultacinis seminaras (webinaras) dėl įmonės teisių ir galimybių karantino metu: -naujausi darbo kodekso pakeitimai, sąlygojami esamos situacijos valstybėje dėl karantino; - prastova, nuotolinis darbas, nušalinimas nuo darbo, dalinis darbas; - darbuotojų atleidimas; - force majeure sąlyga sutartyse ir jos taikymas. Dėl konsultacijų kreiptis skyrių kontaktais.
Skaityti daugiau ...

SVARBI INFORMACIJA ĮMONIŲ VADOVAMS!

Lietuvos Respublikos vyriausybė kovo 16 iki 30 dienomis imtinai paskelbus karantiną, visoje šalyje įsivyravo nežinomybė. Darbuotojai nuo pirmadienio liko namuose, kiti atvykę į darbus turėjo juos nedelsiant palikti dėl priimtų saugumo reikalavimų. Šiomis dienomis svarbu ne tik atstatyti pusiausvyrą, bet ir priimti tinkamus sprendimus versle. Darbdavys turi keletą pasirinkimų: 1. Įmonėje skelbti prastovą; 2. Įmonėje skelbti dalinę prastovą; 3. Suteikti darbuotojui galimybę dirbti nuotoliniu būdu; 4. Išleisti darbuotoją kasmetinių atostogų, netgi skolos sąskaita; 5. Laiku ir tinkamai informavus darbuotoją nutraukti darbo santykius. Norime atkreipti dėmesį, kad visi darbo santykiai reikalauja darbuotojų ir darbdavių sutarimo, todėl rekomenduojama ieškoti abiems pusėms priimtinų…
Skaityti daugiau ...

KLIENTŲ DĖMESIUI! PASLAUGOS KELIASI Į INTERNETINĘ ("ONLINE") ERDVĘ

Reaguodami į 2020 kovo 14 d. Nr. 207 priimtą nutarimą norime informuoti, kad UAB „Sabelija“ dalį savo paslaugų perkelia į Online erdvę, o dalį paslaugų teikia įprastai. Vadinasi, fizinis klientų aptarnavimas bus vykdomas pagal rekomendacijas, esančias nutarime, ir siekiant maksimaliai apsaugoti ir klientus, ir darbuotojus. Gera žinia ta, kad UAB „Sabelija“ savo veiklos nestabdo ir visi numatyti darbai bei įsipareigojimai bus vykdomi pasitelkiant šiuolaikines technologijas. Žurnalų ir lipdukų įsigijimas galimas užsisakant ofiso kontaktais. Juos galite atsiimti mūsų ofise, prieš tai susiderinę atsiėmimo sąlygas, arba mūsų šaunieji kurjeriai pristatys Jums į numatytą vietą; Numatyti DSS ir GS mokymai bus vykdomi nuotoliniu…
Skaityti daugiau ...

SVARBI INFORMACIJA!

Dėmesio, gerb. klientai! Dėl Lietuvos Respublikoje nuo 2020-03-16 dienos paskelbto visuotino karantino pranešame, kad mūsų biurai yra uždaromi iki atskiro LR vyriausybės pranešimo ir fizinis klientų aptarnavimas nebus vykdomas. Apgailestaujame dėl šios susiklosčiusios situacijos. Tačiau taip pat turime ir džiugių žinių, paslaugos bus teikiamos nuotoliniu būdu, pasitelkiant šiuolaikines technologijas. Norint užsisakyti, paslaugas, ženklus ar lipdukus skambinkite mums skyrių telefonais ir galėsime suruošti Jums užsakymą, o pristatymu rūpinsis mūsų šaunieji kurjeriai. Šioje situacijoje pasistenkime išlikti budrūs, apsaugoti save ir savo darbuotojus! Kontaktai užsakymui: Tel.: +370 610 649 05 El. paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. UAB „Sabelija“ kolektyvas!
Skaityti daugiau ...

SPECIALUS PASIŪLYMAS! KASMETINĖ STATINIO TECHNINĖ APŽIŪRA

Pavasarį, po žiemos, geriausiai matosi visi defektai. Todėl tai – geriausias metas įvertinti visus trūkumus ir planuotis remonto darbus. UAB „Sabelija“ daugiau nei 10 metų teikianti šias paslaugas ir šį pavasarį visoje Lietuvoje gali pasirūpinti jūsų pastato saugumu ir būkle. Iki šių metų balandžio mėn. 30 d. statinio kasmetinėms apžiūroms taikome 20% nuolaidą, o tiems kas neturi statinio techninės priežiūros žurnalo, jį užpildysime ir padovanosime.
Skaityti daugiau ...

MIRTINŲ NELAIMINGŲ ATSITIKIMŲ DARBE – MAŽIAU

Valstybinė darbo inspekcija (VDI) per 2019 m. gavo 39 pranešimus apie įvykius darbe, dėl kurių darbuotojai mirė, ir 121 pranešimą apie įvykius darbe, kurių metu buvo sunkiai pakenkta darbuotojų sveikatai. 2019 m. 100000 darbuotojų teko 3 nelaimingi atsitikimai darbe. Praėjusiais metais užregistruoti 24, arba 6 atvejais mažiau nei 2018 m., mirtini nelaimingi atsitikimai darbe, neskaičiuojant įvykių darbe dėl kelių eismo saugumo taisyklių pažeidimų. 2019 m. nelaimingais atsitikimais darbe išsiskyrę sektoriai: transporto, saugojimo (12 mirtinų, iš kurių visais atvejais darbuotojai žuvo eismo įvykių metu, ir 22 sunkūs nelaimingi atsitikimai darbe), statybos (8 mirtini, iš kurių vienas žuvo eismo įvykio metu ir…
Skaityti daugiau ...

TADAS ŠATKAUSKAS: „PIGIAU NE VISADA REIŠKIA PATIKIMIAU AR SAUGIAU“

„Daugiausiai klaidų padaroma kai nežinai ko nežinai“, - sako konsultacinės firmos „Sabelija“ generalinis direktorius Tadas Šatkauskas. Tačiau net ir žinojimas negarantuoja, kad įmonė atitinka visus keliamus saugos reikalavimus. 25-erius veiklos metus skaičiuojanti bendrovė kasmet organizuoja tūkstančius mokymų, kurie tampa vis geresne saugaus darbo prevencine priemone. Tačiau tai tik viena iš paslaugų, kurias teikia „Sabelijos“ profesionalai. Reikia rinktis atsakingai Neretai nutinka taip, kad įmonės vadovas nežino dalykų, susijusių su darbų sauga, priešgaisrine sauga, pastato būkle, civilinės saugos būkle. O tai išryškėja atsitikus nelaimingam atsitikimui, kai už padarytą žalą tenka atsakyti. „Dabar visi tokias paslaugas teikiantys specialistai prisistato viena fraze - „darbų…
Skaityti daugiau ...

UAB "SABELIJA" JAU 25-ERI! ENERGETIKOS CENTRO ĮKŪRIMO ISTORIJA

Centro istorija: Energetikos centras įkurtas 1999 metais. Tikslas teikti elektrosaugos paslaugas, atlikti elektrofizinius varžų matavimus. 2008 metais energetikos centras buvo sujungtas su statinių ir statybos centru. Buvo pradėta teikti kompleksinė paslauga statinio konstrukcijų ir elektros ūkio priežiūra. Atsižvelgiant į rinką ir klientų poreikius nuo 2008 metų gruodžio buvo įgyta teisė verstis šilumos ir dujų ūkio priežiūros paslaugomis. Vėliau paslaugos buvo išplėstos iki vėdinimo ir kondicionavimo sistemų priežiūros, gaisro aptikimo, signalizavimo ir gesinimo sistemų priežiūros. Šiuo metu tai augantis ir besiplečiantis centras siekiantis teikti kokybiškas ir kliento poreikius tenkinančias paslaugas. Statistika: Per visą centro gyvavimo laiką elektrofiziniai varžų matavimai buvo atlikti…
Skaityti daugiau ...

DĖL VIDINIŲ INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TEIKIMO KANALŲ ĮDIEGIMO IR JŲ FUNKCIONAVIMO UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO

Nuo 2019-01-01 galioja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1133 patvirtintas „Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašas“, kurio: - 3 punktas numato, kad visose valstybės ar savivaldybės įstaigose turi būti diegiami vidiniai informacijos apie pažeidimus teikimo kanalai;- 5 punktas numato, kad šie vidiniai kanalai privalo būti diegiami ir įstaigose, kuriose dirba 50 ar daugiau darbuotojų. Pranešėjų apsaugos įstatymo 2 straipsnio 2 punktas numato, kad įstaiga – tai viešasis ar privatusis juridinis asmuo, kita organizacija, užsienio juridinio asmens ar organizacijos padalinys, kuriuose galbūt rengiamas, padarytas ar daromas pažeidimas. Administracinių nusižengimų…
Skaityti daugiau ...

LAPKRIČIO 6-OJI - PYRAGŲ DIENA!

Socialiai atsakinga įmonė "Sabelija" jungiasi prie gražios iniciatyvos "Pyragų diena" ir kviečia visus, lapkričio 6 d. atvykti ir kartu pasidalinti gerumu. Atvykite į mūsų biurus, didžiuosiuse Lietuvos miestuose, paskanaukite Sabeliečių keptais pyragais ir paaukokite tiems, kuriems mūsų pagalbos dabar reikia labiausiai. Visos "Pyragų dienos" metu surinktos lėšos bus skiriamos vaikų, sergančių diabetu, klubui "Smalsučiai". DALINKIMĖS! JUK GERA BŪTI GERU!
Skaityti daugiau ...

NELAIMINGO ATSITIKIMO TYRIMAS – KAI REKOMENDACIJA TAMPA BŪTINYBE

Bėgant metams darbdavių atsakomybė ir susirūpinimas darbo sauga neabejotinai auga. Deja, Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) duomenimis, nelaimingų atsitikimų (NA) skaičius darbo vietose vis dar nedžiugina. Vien per šiuos metus užfiksuota jau 120 sunkių nelaimingų atsitikimų, iš kurių net 29 pasibaigę mirtimi*. Eilę metų išlieka tendencija, jog didžiausias sunkių ir mirtinų NA skaičius fiksuojamas statyboje, transporto bei apdirbamojoje pramonėje. 2019 m. nelaimių skaičius statybų sektoriuje viršija 23% visų NA. Įvykus nelaimingam atsitikimui darbe – pradedamas išsamus tyrimas, kurio metu VDI inspektoriai aiškinasi visas įvykio aplinkybes. Neabejotinai, išskirtinis dėmesys yra skiriamas darbų saugai: aiškinamasi ar darbuotojas naudojo visas, tam darbui atlikti, reikalingas…
Skaityti daugiau ...

DARBŲ IR GAISRINĖS SAUGOS AUDITAS

Būklės įvertinimas / Auditas – tai visapusiškas darbuotojų saugos ir sveikatos, darbo teisės, elektrosaugos, statinių priežiūros bei esamų dokumentų būklės įvertinimas įmonėje. Tai kompleksinė paslauga, padėsianti nustatyti Jūsų įmonėje esamus trūkumus ir neatitikimus Lietuvos Respublikoje galiojantiems teisės aktų reikalavimams. UAB „SABELIJA“ atliekamo audito metu: - Kompetentingi specialistai pagal patvirtintą ir standartizuotą audito atlikimo metodiką atliks auditą šiose srityse: 1. darbuotojų saugos ir sveikatos; 2. darbo teisės; 3. priešgaisrinės saugos; 4. civilinės saugos; 5. saugos elektros ūkyje būklės patikrinimą ir t.t. - Identifikuos pagrindinius rizikos faktorius, kurie kelia didžiausią grėsmę LR įstatymų neatitikimui; - Suteiks konsultacijas darbų saugos, gaisrinės saugos, civilinės…
Skaityti daugiau ...

ŠIAULIUOSE NUO ERKINIO ENCEFALITO MIRĖ VYRAS

Pirmą kartą šiemet nuo erkinio encefalito Šiauliuose mirė vyras, antradienį pranešė Užkrečiamų ligų ir AIDS centras (ULAC). Vyras prieš mirtį penkias paras buvo gydomas ligoninėje. Pernai nuo erkinio encefalito mirė du žmonės. Preliminariais duomenimis, Lietuvoje per pirmąjį šių metų pusmetį erkiniu encefalitu susirgo virš 90 asmenų. Pernai per tą patį laikotarpį buvo registruotas 61 ligos atvejis. ULAC medikai primena, kad jei įsisiurbė erkė, ją ištraukti galima paprasčiausiu pincetu. Prieš traukiant erkę riebalų ir kitų medžiagų naudoti nereikia, nes pašaliniai dirgikliai suaktyvina erkės mitybą. Erkę svarbu pincetu suimti kuo arčiau žmogaus kūno odos ir nesukiojant staigiu judesiu traukti į viršų, įkandimo…
Skaityti daugiau ...

LEISKITE VASARAI DIRBTI UŽ JUS! Akcija tęsiasi ir visą rugsėjo mėn.

Ruduo...dar ne pabaiga akcijoms!Gražaus rudens proga, norime Jus informuoti, kad akcija LEISKITE VASARAI DIRBTI UŽ JUS tęsiame ir rugsėjį! Visą rugsėjį mėnesį užsiregistravus į darbuotojų saugos ir sveikatos mokymus, reikalingus pirmos pagalbos mokymus ir pažymėjimą gausite dovanų! Vertėtų paminėti, kad be šių dviejų reikalingų mokymų įmonės vadovas ar paskirtas atsakingas asmuo privalo būti apmokytas Gaisrinės saugos klausimais. Siūlome vienu metu išklausyti privalomus kursus ir dėkodami Jums dovanosime 20 % nuolaidą visam mokymų paketui. Vadovai išklausę reikalingus kursus pas mus turi galimybę įsigyti pagrindinius dokumentus su 20 proc. nuolaida t. y. dokumentų paketą įsigyti nuo 180 Eurų.* Džiugiai norime pranešti, kad…
Skaityti daugiau ...

BDAR 2019 M. PIRMOJO PUSMEČIO APŽVALGA

Pirmoji ženkli bauda Lietuvoje Kol kitose Europos valstybėse (Prancūzijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Kipre ir t. t.) jau buvo paskirtos nemažos ir reikšmingos baudos už BDAR reikalavimų nesilaikymą, Lietuvoje pirmosios "skausmingos" baudos teko palaukti beveik metus laiko nuo BDAR įsigaliojimo. 2019 m. gegužės 16 d. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija pranešė, kad už BDAR pažeidimus skyrė administracinę baudą, siekiančią 61 500 eurų. Skirdama tokią baudą, kuri siekia 1,5 procento nuo įmonės metinės apyvartos, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pažymėjo, kad bauda buvo skirta atsižvelgus į gautą informaciją apie paviešintus bankų klientų asmens duomenis, taip pat už kompleksinius pažeidimus: dėl netinkamo duomenų tvarkymo,…
Skaityti daugiau ...

KONTAKTAI


Registracijos adresas: Rūtų g. 4/Alyvų g.2,
Klaipėda LT-91208
Telefonas (8-46) 382 000
Juridinio asmens kodas 240887380
PVM mokėtojo kodas LT408873811

VILNIAUS SKYRIUS


Ukmergės g. 120, Vilnius („Baltic Hearts“ verslo centras, A korpusas)
Telefonas (8-5) 275 8866
El. paštas vilnius@sabelija.lt

KLAIPĖDOS SKYRIUS


Rūtų g. 4, LT-91208 Klaipėda
Telefonas (8-46) 382 000
El. paštas klaipeda@sabelija.lt

KAUNO SKYRIUS


Uosio 10, LT-50133 Kaunas
Telefonas (8-37) 310 410
El. paštas kaunas@sabelija.lt

ŠIAULIŲ SKYRIUS


Pramonės g. 12A, 304 kabinetas, LT-78150 Šiauliai
Telefonas (8-41) 435 399
El. paštas siauliai@sabelija.lt